72hodin Logo
  • Proč 72 hodin
    • Nouzové zásoby
    • Voda
    • Jídlo
    • Informace a komunikace
    • Když vypadne elektrický proud
    • Ukrytí
    • Evakuace
    • Pomoc sousedům
    • Komunikace s dětmi
    • Podpora v těžkých chvílích
    • Hlavní zásady první pomoci
  • Důležité kontakty
  • Ke stažení
    • EnglishEnglish
    • українськаукраїнська
  • Proč 72 hodin
    • Nouzové zásoby
    • Voda
    • Jídlo
    • Informace a komunikace
    • Když vypadne elektrický proud
    • Ukrytí
    • Evakuace
    • Pomoc sousedům
    • Komunikace s dětmi
    • Podpora v těžkých chvílích
    • Hlavní zásady první pomoci
  • Důležité kontakty
  • Ke stažení
    • EnglishEnglish
    • українськаукраїнська
‌

‌
‌
‌

‌
‌
‌
‌
‌
‌
‌
‌
‌
‌

V případě ohrožení života a zdraví volejme na tísňové linky

  • 112
    Tísňové volání
  • 150
    Hasičský záchranný sbor ČR
  • 155
    Rychlá zdravotnická záchranná služba
  • 158
    Policie ČR

Když jde o život, pomoc přijde rychle. Pravidlo 72 hodin se netýká situací, během nichž hrozí vážné nebezpečí.

Infolinka

Pokud si nevíte rady s přípravou nebo máte nějaké otázky pište na e-mail:

posta@mv.gov.cz
Spustit Online tlumočení znakového jazyka
  • Ke stažení
  • Zpracování osobních údajů a cookies
  • Prohlášení o přístupnosti
  • Správa webu

2025 © Ministerstvo vnitra • Informace jsou poskytovány v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Verze 2.0.33

|

Využit Design system 4.2

Zpět

Voda

Během krizové situace nemusí téct voda. Menší havárie se obvykle vyřeší během několika hodin, u těch větších to může trvat i několik dní. Proto je důležité mít doma dostatečnou zásobu pitné vody a vědět, co dělat, když voda neteče. 

Jak se připravit na narušení dodávek vody?

Každý z nás spotřebuje přibližně dva litry čisté pitné vody denně. Přičteme-li k tomu vodu nezbytnou k zajištění osobní hygieny a vaření, její celková spotřeba dosahuje k 10 až 15 litrům denně.

Už ani kapka

Kde získat informace o přerušení dodávek?

  • Informace nám může poskytnout dodavatel vody nebo správce či vlastník domu.
  • Když voda neteče delší dobu, řídíme se pokyny dodavatele vody.
  • U některých dodavatelů si můžeme nastavit, že nám budou posílat upozornění na přerušení dodávek předem (SMS nebo e-mailem).

Co dělat, když neteče voda a nejde elektřina?

Toaleta

  • Toaletu můžeme spláchnout pouze jednou, potom už se nádržka na vodu nenaplní.
  • Při přerušení dodávek vody a elektřiny používáme toaletu jen v nezbytných případech.
  • Na mytí rukou používáme dezinfekci.

Nouzové řešení: Když je toaleta nefunkční, vložíme do záchodové mísy odpadkový pytel a do něj dáme toaletní papír, noviny nebo kočkolit. Po použití pytel pečlivě zavážeme, vložíme ho do dalších dvou pytlů a vyhodíme do běžného odpadu.

Voda

  • K pití používáme pouze balenou vodu nebo vodu z přistavených cisteren.
  • Část zásoby vody můžeme uchovat zmraženou v plastových lahvích. Při výpadku elektřiny tak získáme náhradní chlazení do lednice a postupně i pitnou vodu z tajícího ledu. Důležité je lahve neplnit až po okraj, aby po zmrznutí nepraskly.
  • Pozor, v budovách s dálkovým vytápěním může být teplá voda během výpadku proudu nebezpečně horká až vroucí.
Pitná voda

Co dalšího bychom neměli zapomenout

  • Nouzové zásoby

  • Jídlo

  • Informace a komunikace

Jak se připravíme

  • Nouzové zásoby
  • Voda
  • Jídlo
  • Informace a komunikace
  • Když vypadne elektrický proud
  • Ukrytí
  • Evakuace
  • Pomoc sousedům
  • Komunikace s dětmi
  • Podpora v těžkých chvílích
  • Hlavní zásady první pomoci